Bir zamanlar Aydınoğulları Beyliğine başkentlik yapmış, Ödemiş ilçesine bağlı Birgi beldesinde restorasyon ve koruma çalışmaları hızla devam ediyor. Son yıllarda Birgi Belediyesi’nin sokak sağlıklaştırma ve cephe yenileme projeleriyle adeta şaha kalkan Birgi’nin asırlık tarihi, Birgi Belediyesi’nin yeni restorasyon ve turizm projeleri ile 2012’ye umutla bakıyor.
Birgi’de 14 büyük koruma projesini uygulayarak belde tarihinin yüzde 40’lık bir bölümünü restore ettiklerini belirten Birgi Belediye Başkanı Cumhur Şener çalışmalar hakkında özel açıklamalarda bulundu. Birgi’de adeta turizm ve koruma seferberliği ilan ettiklerini belirten Şener, Birgi’de 14 büyük sokak sağlıklaştırma ve yenileme projeleri ile kent tarihinin yüzde 40’nın restorasyon çalışmalarını tamamladıklarını belirtti.
DERVİŞ AĞA MEDRESESİ VE ÇUKUR HAMAM’DA ÇALIŞMALAR 2012’DE BİTİYOR
Birgi tarihinin önemli yapıtlarından olan tarihi Derviş Ağa Medresesi ve 550 yıllık Osmanlı Hamamı’nda 2011 yılında başlanan restorasyon çalışmaları hakkında düşüncelerini belirten Cumhur Şener, “2011 yılında restorasyonlarına başlamış olduğumuz Derviş Ağa Medresesi’nde ve Çukur Hamam’da çalışmalar 2012 yılında da devam ediyor. İki eserinde restorasyonlarının büyük bir kısmı tamamlandı. Çalışmaların önümüzdeki aylarda bitmesini bekliyoruz. Çalışmaların tamamlanması ardından bir zamanlar hayvan barınağı olarak kullanılan ve Birgi merkezde utanç merkezi olarak gördüğümüz Çukur Hamamı etnografya müzesi, Derviş Ağa Medresesi’ni ise yöresel ürünlerimizi, kadınlarımızla, annelerimizle birlikte sunarak ve bu bizim için değerli olan alanı ticaret merkezi yaparak turizme kazandıracağız. Adeta bu alanı çekim merkezi yapıp, iki çarsıyı birleştiren ve kültür yolunun odak noktasını olmasını hedefliyoruz” dedi.
2011’İN PRESTİJ PROJESİ KÜLTÜR YOLU
Şener, “Kentsel tasarım ve restorasyon projelerimizin yanı sıra 2011’in beldemiz açısından prestij projesi olan ‘Birgi Kültür Yolu’ projesi kapsamında beldemize gelen ziyaretçilerin beldeyi gezebilmeleri amacıyla gezi römorkunu hizmete sunduk, beldemize gelen turistlere yardımcı olmaları amacıyla turizm elçileri yetiştirdik. Pansiyonculuğun geliştirilmesi için beldemizde çeşitli pansiyon kursları düzenledik. Beldenin muhtelif yerlerine mobese kameraları yerleştirdik, beldenin tanıtımına katkı sağlamak üzere hediyelik eşyalar, tanıtıcı kitap, broşür, katalog ve Birgi tanıtım kitabı, tanıtım filmi çekimlerini gerçekleştirdik. Yine bu proje kapsamında beldenin çeşitli yerlerine kioks cihazları yerleştirerek beldemize gelen turistlere sanal rehberlik yaptık. Geleneksel Birgi Yemek Günleri’ni düzenleyerek beldemizin unutulmaya yüz tutmuş lezzetlerini bu programlarda yeniden canlandırdık” ifadelerinde bulundu.
BELEDİYE ÇEVRESİNDE KENT DOKUSUNA UYGUN KENTSEL TASARIM BAŞLIYOR
Geçtiğimiz yıl belediyenin hemen yan tarafında bulunan baraka yapıları ve dükkânların yıkımlarını gerçekleştirerek belediye çevresinde de kentsel tasarım için ilk adımı attıklarını kaydeden Cumhur Şener, “Yapmış olduğumuz bu yıkımlarla belediyenin hemen yanında yeni bir meydan oluşturduk. Açmış olduğumuz bu meydanı belediye hizmet binası ile birlikte bütünleştirecek ve o bölgede çehreyi değiştirecek projenin taslağını tamamladık. Hazırlamış olduğumuz yeni projemiz ile mevcut betonarme yapıda olan Birgi Belediyesi hizmet binasını Birgi dokusuna uygun hale getiriyoruz. Belediyenin hemen yanında açmış olduğumuz meydana Birgi’nin geleceğini düşünerek yeraltı otoparkı üst kısmına ise Birgi’ye yakışır bir meydan ve açık pazar yeri inşa ediyoruz. Bu projemizle Okul Sokak kentsel tasarım projesini bütünleştirerek, belediye çevresini Birgi’ye yakışır hale getirmeye planlıyoruz. Beldemizdeki yeşil dokuya hayat vermek ve meydan kazandırmak tek hedefimizdir” dedi.
TARİHİ MEYDANA OTANTİK PAZAR SERGİLERİ
Tarihi Aydınoğlu Mehmet Bey Meydanı’nda bulunan halk pazarına meydanın dokusuna uygun 22 otantik satış tezgâhı yerleştirildi. İZKA’nın desteklediği Birgi Kültür Yolu projesi kapsamında hazırlanan kent dokusuna uygun otantik satış tezgâhlarının önümüzdeki günlerde sayısının artırılması hedefleniyor. Bu bağlamda beldemizdeki hedefimiz ÇEKÜL’den aldığımız güçle ve sayın Valimiz M. Cahit Kıraç’ın desteği ile bu kültürel mirasımızı bir an önce onarıp bizden sonraki nesle, çocuklarımıza sağlıklı şekilde bırakmak düşüncesindeyiz. Bu arada bu çalışmalarımızda bize desteğini esirgemeyen basta belde halkımıza ve belediye meclis üyelerimize çok çok teşekkür ederken tüm misafirlerimizi 2012 yılında beldemize bekliyoruz” diye konuştu.