Efe dağcılar Sarıkamış Şehitlerimizin 100. Yılında Kars Sarıkamış’ta andı

Efe Dağcılık Ödemiş Belediyespor Dağcılık Kolu üyesi dağcılardan Salim Taşbaş, Dr.Nuri Zeyrek, Salih Üzdürmez ve Adnan Gürcan, TDF nin düzenlediği, Kars Sarıkamış Şehitlerimizin 100. Yılı anma yürüyüşüne katıldılar.

Kars Sarıkamış Şehitlerimize anma yürüyüşü ile ilgili gazetemize bilgi veren Dr. Nuri Zeyrek şunları söyledi: “ 20 Aralık 2014 günü İzmir’den rötarlı olarak 09.50’de kalkış sonrası 2 saatlik yolculukla Kars’a ulaştık. Rötar olduğu için Sarıkamış’taki törene yetişemedik ve doğrudan Selim İlçesi’nden alış veriş yaptıktan sonra Sarıgün Köyü’ne 13.30 gibi ulaştık. Gerekli hazırlıklar sonrasında 14.00’da tırmanış başladı. Hava çok güzeldi. 3 saat tırmandıktan sonra 2650 metredeki kamp yerine ulaştık. Gün battığı için soğuk hemen kendini hissettirdi. Hemen çadırlar kuruldu ve dinlenmeye geçtik. Rutin çadır içi işlerini takiben saat 22.30 gibi uyuduk. Gece sıcaklık yaklaşık -15 derece idi. Ancak hava sakindi. Gerekli hazırlıklar sonrasında Sabah 07.00’da hareket başladı. 3 saatlik bir yürüyüşle zirveye ulaşıldı. Yarım saat kadar zirvede şehitlerimizi andık. İnişte zirvenin hemen altındaki şehitlikte de seremonimizi gerçekleştirdik. Sonrasında kampımıza inip toplandıktan sonra 13.30’da hareket ettik ve Sarıgün köyünde faaliyetimizi sonlandırdık. Sevgili Adnan Gürcan abimizin, git gel Karslı olmuş zaten, dostlarıyla tanıştık. Sağ olsunlar el üstünde tuttular bizi. Köyde bir gece daha kaldıktan sonra ertesi günü Kars’a hareket ettik. Pazartesi günü öğretmenevine yerleştikten sonra tüm gün Kars’ın altını üstüne getirdik. Güzel ve modern bir şehir izlenimi bıraktı bizde. Dönme vakti geldi çattı ve Salı günü 13.00 uçağıyla İzmir’e döndük. Efe dağcılık olarak Sarıkamış’ta şehitlerimizi 100. Yılında anmak görevini yerine getirmiş, bazı zorluklara katlanmış olmak dolayısıyla içimizi bir huzur kaplasa da, canını vatan için feda etmekte bir saniye bile tereddüt etmeyen ve şehit olan dedelerimizin yaptığının yanında bizimki okyanusta bir damla bile olamaz. Nur içinde yatsınlar mekânları cennet olsun.” dedi.