HABER:DİLEK ACAR GÜLEÇ

3tvTR Genel Yayın Yönetmeni Nehir Nagehan Sayal sunumuyla 3tvTR kanalından canlı yayınlanan ‘Ödemiş Belediyesi Halkın Sesi’ programı, Ödemiş Belediye Başkanı Mehmet Eriş ve gayrimenkul danışmanları Ümit Aksu, Melike Bilgen Kutluer, Aytekin Uğur’un katılımı ile gerçekleştirildi.

PANDEMİ BİZİ OYALADI

Gölcük'teki otel ile ilgili yapılıyor, planı önceden yapıldı. Önceden orada otel vardı. Sonra Mahmut başkanımız döneminde yap işlet devrete göre bir esaslı tadilat oldu ama bir bakıldı ki temel neredeyse bitmiş bu kez tamamen yıkılarak kazıkları da adeta çakılarak çok güzel bir temel iyileştirmesi yapıldı ve onun üzerine yapıldı. Bir önceki yap işlet devrede göre yapamayan yapamayacağını söyleyen arkadaşımızla yollarımızı ayırdık. Bu kez biz ihaleye çıktık. Şu an büyükşehir ile birlikte yapıyoruz. Keşke daha önce yapsaydım ama süre ona elvermedi. Pandemi girdi, yeni süreler verdi. Çünkü pandemi gerçek anlamda bir gerekçe. Zorunlu bir gerekçe. Hadi kardeşim çabuk yap değil. Bunu da söyleyemeyiz ve şu anda çok iyi gidiyor diyen Eriş konuşmasını şöyle devam ettirdi.

GÖLCÜK DAHA DA GÜZELLEŞİYOR

‘’Karşı tarafta Kirazlı Bahçeyi Gölpark yaptık, insanların yararlanabileceği hale getirdik. İnsanlar gölün çevresinde toz toprakta oturmak istemiyordu. Komple taş oldu. Binlerce metrekare taşla döşenecek. Gölcük artık turizm orası bir köy değil. Yani hepimizin zenginliği ama bunu yaparken başka bir yeri de yok saymak değil. Şimdi hareketli yeni planlama kararı alındı. Onunla ilgili de biz gerekli yazışmamızı yaptık. Herhalde önümüzdeki haftalarda da çözümü anlamında size de geliyorlardır. Yani uymam gereken yönetmelikler, yasalar var.  Aynı şekilde Bozdağ'da geciktik. Ve şu kış gününe yetiştirmek istiyorduk ama elimizde değil. Bazı kurumlardan bilgileri geç kalınca benim haziranda yapacağım ihale kaldı ekime. Şimdi çıkıyoruz inşallah Şubat ayında bu gerçekleşirse yer teslimi de nisanda yanı karların ortadan kalkmasıyla hem o belediye binası yenilenecek hem de komple Bozdağ'a giriş yenilenecek. Çok güzel bir plan, oradaki hemşerilerimizle birlikte düşünerek karar verdik.’’ dedi.

TURİZM NOKTASI OLMA YOLUNDAYIZ

Eriş konuşmasının sonunda, ‘’Yok olmuş, gitmiş olan perişan hale gelmiş Döner Otel keşke yaşıyor olsaydı şu gün bile bizi arayanlar kardeşim doğru oraya gidin ben gitsem yani başka 7 yıldızlı otel yerine ben Bozdağdaki Döner Otelde kalırım sayın valimiz de yani Beydağ’da görev yaptığında veda yemeği Döner Otelde yapılmış.  O da oranın o güzel havasını yaşamış 45 dakikada dönen bir restoran kısmı panoramik bütün Bozdağ’ın adeta fotoğrafını çekiyorsun. Yeme içme merkezi yanındaki düğün salonunda yıkılıp büyükşehir ile birlikte oraya da butik bir otel bize ait yine. Aynı şekilde Birgi’de de butik bir otel onun planı da az çok hazır. 24 odalı 1 turistik tesis otel olacak. Yani 1 otobüsle gelen kafile turizm grubu o otelde kalabilecek veya herhangi bir meslek grubu orada eğitim çalışması yapacak. Birgi, Bozdağ, Gölcük bir bütün zenginliğimiz, biz buna üçü bir yerde diyoruz ama dördü bir yerde olmaya gidiyor, Lübbey de bunun içine giriyor. Şimdi koruma imar planı yapıldı. Birde uygulama planı yapılması için geçen hafta görüştük. Filmler çekildi, iyi film kötü film. Film çekimi için geçen hafta geldiler, gezdiler şimdi karar aldılar. Günlüce, geçen yıl orada da kazılara başladık ne değerler var ortaya çıkacak. Birgi’de de surlar ortaya çıkıyor. Çakırağa Konağı şu an restore görüyor bu yıl inşallah bitecek, Aydınoğlu Camii restoresi başladı. Birgi’nin tarihinde görmediği kadar kilit parke taşıyla birlikte yapıldı. Daha iyisine layık mıyız, evet. Birgi’nin zenginliğini Unesco kalıcı listesine girmekle taçlandırmak istiyoruz. Geçen hafta Kültür Müdürlüğümüzü ziyaret ettiğimizde bunu konuştuk. Ev almak mümkün mü orada? Şimdi değeri arttı. O değer Birgi’nin evinin değeri değil tarihinin, konumunun değeri. Dolayısıyla o değerimizi daha da taçlandırmak istiyoruz. Birgi değerli, değerini bilelim yeter ki. O değerin yanında Ödemiş’i de yaşanacak şehir olarak değerlendirelim” dedi.